Kjøpsvilkår
1. Om VIRKSOMHETEN
Hvis du ønsker å kontakte oss, vennligst send en e-post til kontakt@tradora.se med henvendelsen og kontaktopplysninger, så svarer vi deg så raskt som mulig.
2. Bestilling
Når bestillingen er fullført, sendes en ordrebekreftelse til e-postadressen din. Bekreftelsen inneholder alle opplysninger om produkter, pris, faktura- og leveringsadresse.
Hvis det er feil i ordrebekreftelsen, må du straks kontakte oss på e-post kontakt@tradora.se.
2.1 Avbestilling
Hvis du ønsker å avbestille en ordre, må dette meldes til vår kundeservice samme dag som kjøpet gjøres, før vi stenger. Dette skyldes at alle ordre behandles og sendes umiddelbart etter kjøpet.
Merk at kunden selv betaler for returfrakt og eventuelle gebyrer, da vi har betalt for frakten til deg. Dette kan medføre en kostnad på opptil 129 NOK, avhengig av frakt- og håndteringskostnader.
3. Levering
Vår normale leveringstid er 6–14 arbeidsdager. OBS! Ordre avgitt i helger sendes tidligst mandagen etter.
På grunn av stor belastning hos postleverandør kan det oppstå forsinkelser. Vi ber om forståelse, da dette ligger utenfor vår kontroll.
Hvis det oppstår forsinkelser i leveringen (uten at vi har informert deg om forlenga leveringstid), kontakt oss på e-post: kontakt@tradora.se.
Merk at det kan påløpe ekstra toll og moms, da du som kunde anses som privatimportør av produktet.
4. Priser
Alle priser i butikken angis i NOK.
Vi forbeholder oss retten til prisendringer som følge av leverandørens prisendringer, trykkfeil i prislister eller feil på grunn av ukorrekte opplysninger, og vi kan justere prisen.
5. Angrerett
Ved kjøp på nettsiden har du som kunde 14 dagers lovbestemt angrerett fra den dagen du mottar varen.
5.1 Ved bruk av angreretten:
Du må meddele at du ønsker å angre kjøpet til kontakt@tradora.se, med tydelig navn, adresse, e-post, ordrenummer og hvilke varer returen gjelder.
Du betaler returfrakt og må sørge for at produktene er i samme stand ved retur. Produktene bør sendes godt pakket og i originalemballasjen.
Merk at returfrakt kan utgjøre opptil 129 NOK, da vi har betalt for frakten til deg.
Retur bør skje umiddelbart og senest innen 14 dager etter meldingen om angring.
Vi forbeholder oss retten til å trekke fra et beløp for verdiforringelse hvis varen er brukt eller skadet.
5.2 Angreretten gjelder ikke ved:
Av hygieniske årsaker gjelder ingen angrerett eller retur dersom produktet er brukt eller emballasjen er åpnet. Derfor kan vi ikke ta imot returer som kan gå på bekostning av hygiene og sikkerhet.
Ved retur må produktet være ubrukt, i originalemballasje og med uåpnet forsegling.
6. Reklamasjon og klager
Vi inspiserer alle produkter før sending. Skulle produktet likevel være skadet eller feil ved mottak, vil vi i henhold til gjeldende forbrukerlov rette feilen uten kostnad for deg.
Du må alltid kontakte oss for godkjenning før du returnerer en defekt vare.
Reklamasjon skal skje straks etter at feilen er oppdaget.
6.1 Hvordan reklamere?
Eventuelle feil og mangler skal reklameres til kontakt@tradora.se med navn, adresse, e-post, ordrenummer og en beskrivelse av feilen.
Hvis vi ikke kan rette feilen eller levere tilsvarende produkt, refunderer vi deg i henhold til gjeldende forbrukerlov. Vi betaler returfrakt ved godkjente reklamasjoner.
Vi forbeholder oss retten til å avvise reklamasjoner dersom varen ikke er defekt i henhold til loven. Ved reklamasjoner følger vi retningslinjer fra Ankenemnda for Produkter (ARN), se arn.se.
7. Ikke hentede pakker
Hvis en pakke ikke hentes innen den tiden transportøren tillater og returneres til oss, vil kunden bli belastet hele kjøpesummen inkludert frakt, da kjøpet anses som fullført.
8. Ansvarsbegrensning
Vi påtar oss ikke ansvar for indirekte skader som måtte oppstå på grunn av produktet.
Vi påtar oss ikke ansvar for forsinkelser eller feil som følge av omstendigheter utenfor virksomhetens kontroll (Force Majeure), f.eks. streik, brann, krig, myndighetsvedtak eller leverandørproblemer.
Vi tar heller ikke ansvar for endringer i produkter eller produktfunksjoner som leverandøren har gjort utenfor vår kontroll.
9. Produktinformasjon
Vi forbeholder oss retten til trykkfeil og utsolgte produkter. Vi garanterer ikke at bilder nøyaktig gjengir produktenes utseende, da farger kan variere pga. skjerm, foto og oppløsning. Vi forsøker alltid å vise produktene korrekt.
10. Informasjon om cookies
I henhold til lov om elektronisk informasjon skal besøkende informeres om bruk av cookies. Cookies er små tekstfiler som nettsiden lagrer på din enhet for å gi tilgang til ulike funksjoner. Det er mulig å stille inn nettleseren til å avvise cookies automatisk. Mer info finnes på Post- og Telestyrelsens nettside.
11. Personopplysninger
Ved kjøp hos Tradora godtar du vår personvernpolicy og behandling av dine personopplysninger. Vi beskytter ditt privatliv og samler kun nødvendige opplysninger for å behandle bestillingen. Vi deler eller selger aldri data uten rettslig grunnlag.
Tradora er ansvarlig for behandling av opplysninger som brukes til ordrebehandling og utsendelse av nyhetsbrev og tilbud hvis du har registrert deg.
11.1 Hva er en personopplysning?
All informasjon som direkte eller indirekte kan knyttes til en fysisk person.
11.2 Hvilke opplysninger lagrer vi?
Navn, adresse, telefon, e-post, IP-adresse og kjøpsdata til behandling av ordre og kundeservice.
11.3 Rettslig grunnlag
Dine opplysninger behandles for å oppfylle avtalen med deg. Markedsføring skjer etter ditt samtykke.
11.4 Hvem deles opplysninger med og hvorfor?
- Betalingsleverandør: Ved kjøp deles navn, adresse, e-post, telefon og evt. personnummer (ved faktura) med Klarna for å gjennomføre betaling og forebygge svindel.
- Transportør: Navn og adresse deles med PostNord for levering. E-post og/eller telefonnummer kan også deles for leveringsvarsler.
- Nyhetsbrev: Navn og e-post deles med Klaviyo for utsendelse av nyhetsbrev og tilbud hvis du har registrert deg.
11.5 Rett til innsyn
Du kan få utlevert alle opplysninger vi har om deg i et lesbart elektronisk format.
11.6 Rett til retting
Du kan be oss rette eller oppdatere feil eller mangelfulle opplysninger.
11.7 Rett til sletting
Du kan be om sletting av dine data, med unntak av data vi må oppbevare i henhold til lov.
11.8 Dataansvarlig
Tradora er ansvarlig for korrekt håndtering av dine data og overholdelse av GDPR.
11.9 Hvordan beskytter vi dine opplysninger?
Vi bruker industristandarder som SSL/TLS og kryptering for sikker lagring og overføring av sensitive data.
12. Toll og importmoms
Kunden er selv ansvarlig for eventuelle toll- og momsavgifter ved import til landet. Dette håndteres av tollmyndigheter og ligger utenfor vår kontroll.
13. Endringer i vilkår
Vi forbeholder oss retten til å endre vilkårene når som helst. Endringer publiseres på nettsiden og anses som akseptert ved bestilling eller bruk av siden.
14. Tvister og lovvalg
Hvis en tvist ikke kan løses med kundeservice, kan du klage til Ankenemnda for Produkter (ARN), se arn.se. EU-borgere kan bruke EU’s online klageportal: ODR.
Tvister avgjøres i henhold til svensk rett og lovgivning.